Welcome

"Selamat Datang & Terima Kasih mengunjungi Blog Ibu aatif". Berkongsi tentang penyusuan susu ibu, kesihatan, kecantikan dengan supplement semulajadi
SHAKLEE.Semoga memberi banyak manfaat kepada semua.

Shaklee Independent Distributor di Bukit Beruang, Ayer Keroh,Durian Tunggal & Melaka, penghantaran pos seluruh Malaysia
// Musliha Yusoff // Id 866752 // 0136334183//musliha_aatif_shaiful@yahoo.com//


19/01/2013

LENYAPKAN DERITA PMS SECARA SEMULAJADI
**********************************************

Premenstrual syndrome (PMS) ini adalah sindrom yang dihadapi oleh wanita yang belum mencecah menopause. Dalam bahasa secara literalnya boleh diterjemahkan sabagai Sindrom Premenstruasi. Pendek ceritanya, dalam kitaran normal yang dihadapi wanita (kira-kira 21-35 hari), sebelum mencecah genapnya kitaran itu (kira-kira seminggu atau beberapa hari sebelumnya), hampir 80% wanita akan menghadapi PMS.

Terdapat banyak cara yang boleh dilakukan bukan sahaja semasa datang haid, tetapi waktu untuk mencegah dan meringankan kekejangan, sakit belakang, kembung dan lain lain kesengsaraan bulanan yang dialami semua wanita.Cara cara tersebut perlu dilakukan sepanjang bulan, 7-10 hari pra haid dan semasa Haid.

Sepanjang Bulan
Bersenam: Menurut rebecca Brightman Pakar neorosurgeri dari New York, apabila anda bersenam, badan akan mengeluarkan endorfin yang merupakan ubat penahan sakit semulajadi yang boleh mengurangkan berlakunya kekejangan.Pergerakan biasa seperti berjalan juga mampu melawan keletihan dan masalah kembung perut.


Diet Tambahan: Joyce Frye. pakar sakit puan dari University Maryland menyatakan kalsium terbukti dapat mengurangkan gejala PMS tetapi magnesium juga ternyata penting dan memberi sumbangan.Kedua dua mineral ini bekerjasama memainkan peranan penting dalam pengecutan otot.Frye mengesyorkan pengambilan 500 mg vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium.
** Ostematrix SHAKLEE kalsium yang lengkap dengan magnesium juga vitamin D (membantu penyerapan kalsium dengan lebih baik)



Semuanya Bijiran Penuh: Bijirin penuh seperti roti gandum dan beras perang boleh meningkatkan tahap serotonin yang boleh mennagkis gejala PMS yang berkaitan dengan kerengsaan, ujar Bonie Taub-Dix, penulis Read it Before You Eat it.Asid lemak Omega 3 juga membantu kerana ia dapt mengurangkan kesakitan yang dialami.Ia boleh dijumpai dalam minyak flaxseed, walnut dan ikan kaya lemak seperti salmon.
** Boleh juga mengamalkan pengambilan OMEGA Guard Shaklee.




7 -10 hari Pra Haid
Kurangkan Garam : Menurut Brightman, sestengah individu sangat sensitif berbanding yang lain.Jika anda tergolong dalam kelompok yang mudah mengekalkan air selepas makan makanan masin, pertimbangkan  semula semasa minggu pra haid


Dapatkan cahaya Matahari: Dengan hanya berada 10 minit di luar
setiap hari boleh meningkatkan tahap serotonin dan membantu mengatasi gejala kemurungan semasa PMS

Semasa Haid 
Pengambilan GLA Complex SHAKLEE : Antara manfaat utama ialah  Mengawal selia Estrogen dan Testosteron: Mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS, mood swing, sakit payudara.Untuk lebih detail boleh baca sini GLA Shaklee.




Berminat, Boleh hubungi saya:

Your Shaklee Independent Distributor
Musliha Yusoff
Id 866752
pm @ fb:Musliha Yusoff
sms/whatsapp :0136334183


*These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease

With Love,
Ibu_aatif




No comments:

Post a Comment