Welcome

"Selamat Datang & Terima Kasih mengunjungi Blog Ibu aatif". Berkongsi tentang penyusuan susu ibu, kesihatan, kecantikan dengan supplement semulajadi
SHAKLEE.Semoga memberi banyak manfaat kepada semua.

Shaklee Independent Distributor di Bukit Beruang, Ayer Keroh,Durian Tunggal & Melaka, penghantaran pos seluruh Malaysia
// Musliha Yusoff // Id 866752 // 0136334183//musliha_aatif_shaiful@yahoo.com//


19/01/2013

6 CARA SEMULAJADI MENGAWAL ALAHAN
************************************
Apabila anda mempunyai alahan, sistem imun anda bertindak balas kepada debunga, habuk, haiwan atau bahan bahan lain. Selain makan ubat ubatan yang disarankan oleh doktor anda boleh cuba mengawal alahan dengan cara semula jadi :

1.Cuba herba : Cuba jelatang (sejenis tumbuhan herba) mengandungi antithistamina semula jadi. Dr Andrew Weil, Pakar Naturopati melaporkan tumbuhan ini boleh diambil dalam bentuk kering untuk mengawal alahan anda.Dimana boleh dibeli? Biasanya banyak dijual di kedai ubat cina.



2.Pegaga : Turut dikenali sebagai Ginko Biloba.Tumbuhan ini mengandungi ginkogolides yang boleh menghalang atau menghadkan serangan alahan.Bukan itu sahaja pegaaga juga baik untuk meningkatkan daya ingatan.Jadi kelebihan ini menjadi satu bonus tambahan sekiranya anda makan pegaga baik sebagai minuman atau ulam ulaman.



3. Pilih warna warni : Anda disarnkan makan makanan yang menganduni Quercetin.Lebih banyak bahan ini ada dalam makanan anda lebih bagus. Quercetin adalah pigmen atau warna semulajadi makanan yang ada dalam buah anggur, teh hijau, nenas dan beberapa jenis buah serta sayuran.Lebih jelas anda perlu pilih makan makanan yang terang atau berwarna warni akan membantu menghalang alahan dengan mengawal pembebasan histamina.



4. Banyakkan Omega: Banyak ditemui dalam makanan laut namun sekiranya anda alahan pada sesetengah makanan laut berhati hati untuk mengamalkan cara inu.Lebih selamat cuba cara lain.



5. Madu: Sejak ribuan tahun madu telah terbukti megandungi pelbagai khasiat. Jangan terkejut jika salah satu cara untuk anda merawat alaahn dengan menggunakan madu lebah.


6.Probiotik: Probiotik menyediakan bakteria baik kepada sistem penghadaman anda. Ramai doktor naturopati percaya kesihatan sistem pencernaan berkait secara lansung berkaitan dengan sistem kesihatan imunisasi. Probiotik boleh didapati dikedai kedai makanan kesihatan dalam bentuk pil. Yogurt juga boleh membantu menggantikan bakteria baik untuk anda.


source: i SIHAT, februari.13
---------------------------------------------

Supplement Shaklee yang boleh membantu anda:







Your shaklee Independent Distributor
Musliha Yusoff
Id 866752
call/sms/whatsapp 0136334183 


These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease

With Love,
Ibu_aatif



No comments:

Post a Comment